wydarzenia

Koniec roku

Koniec roku szkolnego rozpoczął się spektaklem podsumowującym realizowany przez cały rok projekt historyczny. Dowiedzieliśmy się jak powstała Komisja Edukacji Narodowej – na poważnie i z elementami humoru. Młodzi aktorzy grali z werwą i zaangażowaniem. Mogliśmy podziwiać także osiągnięcia z wielu zajęć : sportowych, językowych , tanecznych. Po występie było uroczyste pożegnanie dzieci, które od września pójdą do szkoły na kończenie wszyscy zebrali się chętnie przy składkowym stole piknikowym, aby posilić się po występie, porozmawiać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planetarium

Nie mamy okazji aby wspólnie obserwować nocne niebo w przedszkolu, ale na szczęście przyjechało do nas planetarium. W ogromnym nadmuchiwanym balonie-namiocie mieliśmy możliwość przypomnieć sobie co wiemy o układzie słonecznym, dowiedzieliśmy się nowych informacji o planetach, a także o tym, że mgławice to nie mgły kosmiczne. Warsztaty dostarczyły nam nie lada wrażeń. Dostaliśmy zadanie, żeby skręcić rękawicę używana w lotach kosmicznych i możecie nam wierzyć jest to niezwykle czasochłonne… ale pomagając sobie nawzajem poskładaliśmy ją.

 

 

 

 

 

Archi-Przygody

Przedszkole nasze bierze  udział w programie ARCHI-PRZYGODY z zakresu edukacji architektonicznej stworzony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stanowi propozycję przeprowadzenia zajęć o tematyce przybliżającej rozumienie pojęcia architektura, a także wprowadzającej w kulturę życia.

dzieci poznają możliwości wykorzystania posiadanych zmysłów do odkrywania najbliższego otoczenia. Przekonają się, że powstanie budowli poprzedza wiele działań poznawczych i twórczych. Zaczynając od zabaw poprzez doświadczenia i własną pracę twórczą uczestnicy programu zapoznają się ze „sztuką budowania”.

Główne założenia programu skupiają się wokół: sensorycznego nabywania przez dzieci świadomości przestrzeni, w której się poruszają i którą zamieszkują, kształtowania w dzieciach zrozumienia procesu projektowania i realizacji  budowli oraz docenienie tradycji architektonicznych.

Cele jakie stawia przed sobą program to rozwijanie u dzieci wrażliwości estetycznej, promowanie świadomości społecznej, rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci, propagowanie twórczego myślenia, nabywanie kompetencji językowych i komunikacyjnych poprzez poszerzanie słownictwa w zakresie dotyczącym architektury.

Program został przygotowany i jest realizowany przez Narodowe Centrum Kultury. Archi-przygody otrzymały patronat: Stowarzyszenia Architektów PolskichIzby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej i miesięcznika Architektura-murator.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 2 3 33